Haber

BMW’den hidrojen saldırısı: BMW iX5 Hidrojen

Son yıllarda tamamen elektrikli otomobil modelleriyle gündeme gelen BMW, hidrojen konusunda çalışmalarını sürdürüyor.

Dört yıllık geliştirme sürecinin ardından ortaya çıkan BMW iX5 Hidrojen projesi kritik bir sonraki aşamaya giriyor. Geliştirme sonunda, hidrojen yakıtlı araç filosu, çeşitli amaçlı kümeler için gösteri ve deneme amaçlı uluslararası olarak kullanılacaktır. Dolayısıyla bu aktif sürüş deneyimi, herkesin BMW iX5 Hydrogen’in neler sunabileceğine dair doğrudan bir izlenim edinmesi için bir şans olacaktır.

Mevcut BMW X5 temel alınarak geliştirilen BMW iX5 Hydrogen, ilk olarak 2019’da IAA’da bir konsept olarak tanıtıldı. Daha sonra ilk prototipler, ziyaretçilerin mekik araçları olarak hareket halinde deneyimlemeleri için IAA Mobility 2021’de kullanıma sunuldu.

BMW Group, Münih’teki şirket içi hidrojen kalifikasyon merkezinde pilot filo için yüksek verimliliğe sahip yakıt hücresi sistemleri üretmektedir. Bu teknoloji, BMW iX5 Hydrogen’de önemli bir unsurdur ve 125 kW/170 bg’lik yüksek bir her zaman açık çıkış üretir.

Yakıt hücresinde, tanklardan çıkan gaz halindeki hidrojen ile havadan gelen oksijen arasında kimyasal bir reaksiyon gerçekleşir. İçten yanmalı motorlarda bulunan şarj havası soğutucuları, hava filtreleri, kontrol üniteleri ve sensörler gibi özelliklerin teknolojik karşılıklarına ek olarak BMW Group, yeni yakıt hücresi sistemi için özel hidrojen bileşenleri de geliştirdi. Bunların ortasında yüksek hızlı türbin kompresörü ve yüksek voltajlı soğutucu pompa yer alır.

BMW Group, kişisel yakıt hücrelerini Toyota Motor Corporation’dan temin etmektedir. İki şirket, 2013’ten beri yakıt hücreli tahrik sistemleri konusunda işbirliği yapıyor.

Yakıt pili sistemleri, her bir yakıt pili bazında iki ana adımda üretilir. Hücreler ilk önce bir yakıt hücresi yığını halinde birleştirilir. Bir sonraki adım, eksiksiz bir yakıt hücresi sistemi üretmek için diğer tüm bileşenlerin kurulmasını içerir. Yakıt hücrelerinin istiflenmesi büyük ölçüde tam otomatik bir süreçtir. Tek tek bileşenler rastgele hasar açısından incelendikten sonra, istif makine tarafından beş tonluk bir kuvvetle sıkıştırılır ve bir muhafazaya yerleştirilir. İstif koruması, BMW Group Landshut Fabrikasındaki hafif metal dökümhanesinde kum döküm tekniği kullanılarak üretilir. Bunun için erimiş alüminyum, reçine ile karıştırılmış sıkıştırılmış kumdan yapılmış özel olarak tasarlanmış bir kalıba dökülür. Yakıt hücresi yığınına hidrojen ve oksijen sağlayan baskı plakası, Landshut tesisinden geri döndü. Döküm plastik modüllerden ve hafif alaşım dökümlerden yapılmıştır. Baskı plakası, istifleyici mahfazasının çevresinde gaz ve su geçirmez bir conta oluşturur.

Yakıt hücresi yığınlarının son montajı, hücreler içindeki kimyasal tepkinin kapsamlı testleriyle birlikte bir voltaj testi içerir. Son olarak, tüm farklı bileşenler, eksiksiz bir sistem oluşturmak için montaj alanındaki bir merkeze getirilir. Bu sistem montaj adımında, kompresör, yakıt hücresi sisteminin anot ve katodu, yüksek voltajlı soğutma sıvısı pompası ve kablo demeti gibi diğer bileşenler kurulur. Arka aksta beşinci nesil BMW. eDrive teknolojisi (kompakt bir kasada birleştirilmiş elektrik motoru, şanzıman ve güç elektroniği) kullanan son derece entegre bir tahrik ünitesi ve bu araç için özel olarak geliştirilmiş lityum iyon teknolojisine sahip bir güç pili ile birlikte, aktarma organları maksimum 295kW / 401hp çıkış sağlar. yönetmenlik yapıyor Motor ayrıca, hızlanma ve frenleme aşamaları sırasında enerjiyi bir güç aküsüne geri besleyen bir jeneratör görevi de görür. BMW iX5 Hidrojen, BMW Group’un Münih’teki Araştırma ve İnovasyon Merkezindeki (FIZ) pilot fabrikasında üretilir. Burada kaporta, montaj, model mühendisliği, konsept araç imalatı ve eklemeli imalatta yaklaşık 900 kişi çalışıyor. Yakıt hücresini beslemek için gereken hidrojen, karbon fiberle güçlendirilmiş plastikten (CFRP) yapılmış iki adet 700 barlık tankta depolanır. Bunlar birlikte, BMW iX5 Hydrogen’e WLTP döngüsünde 504 km (313 mil) menzil vermeye yetecek kadar neredeyse altı kilogram hidrojen tutar. Hidrojen depolarını doldurmak yalnızca üç ila dört dakika sürer; Bu nedenle, BMW iX5 Hydrogen ile yol boyunca birkaç kısa duraklama ile uzun mesafelerde sürüşün keyfini çıkarabilirsiniz.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

haberkecioren.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu